Köp- och leveransvillkor

Varmt välkommen till Höga Kusten Garn & tillbehör! Om du inte hittar svaret på din fråga här, tveka inte att kontakta oss. Kontaktinfo hittar du under Kontakta oss.

Beställning

När du gjort en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I meddelandet finns all information kring din beställning som fakturaadress, leveransadress, produkter du beställt, priser och fraktkostnad. Om du upptäcker något fel i beställningen, bör du snarast kontakta oss.

Har du inte fått någon bekräftelse i din e-post? Kolla din skräppost. Den kan ligga där. Om inte, kontakta Höga Kusten Garn & tillbehör.

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 3 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vi levererar endast inom Sveriges gränser.

Vi skickar beställningar med DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp. Du måste enligt svensk lag meddela oss om du av någon anledning vill häva köpet (läs mer nedan).

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och transportörens pristabell för paket. Vid ordervärde överstigande 699 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Ångerrätt/Reklamation*

Kontakta alltid oss först vid ångerrätt och reklamation! Se kontaktinfo under Kontakta oss.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar/produkter, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller använda varor. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer när du kontaktar oss.

Vill du byta t.ex. storlek eller färg? Kontakta Höga Kusten Garn & tillbehör. Vid byte gäller att varan ska vara i säljbart skick med obruten/oskadad förpackning.

Betalningsalternativ

Klarna

Betalning sker via Klarna och när du är i kassan ser du de olika betalningsalternativen som finns att välja på.

Plusgiro eller bankgiro

Är du inte nöjd med betalningsalternativen i Klarna så finns det även möjlighet att betala med Plusgiro eller Bankgiro. Då tar det lite längre tid att ta hand om din order och få iväg paketet. Hör av dig om du vill betala via plusgiro/bankgiro, så hjälper vi till med det.

Priser

Alla priser anges i SEK svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändringar från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset i dessa fall.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna sida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkterna exakta utseende då exempelvis en viss färgskillnad kan förekomma. Det kan bero på din bildskärm, hur bilderna är tagna, kvalité på utrustning som använts vid fotografering och andra faktorer som vi inte har möjlighet att kontrollerna. Vi lägger dock stor vikt vid att alla våra bilder ska ha rätt färgtemperatur och exponering så att resultatet liknar originalet så nära som möjligt.

Minimiorder

Minimiorder är 50 kr inklusive moms.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande, såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller inte för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kunden.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen